Klantenservice

Klantenservice

Wij hebben een team vol behulpzame collega's die je graag helpen en al je vragen beantwoorden.
 
phone

020 - 76 05 860

Reactietijd: 1 min.
phone

klantenservice@autoverzekering.nl

Reactietijd: 2 uur.
phone

Live chat

Reactietijd: 5 min.
Meer informatie
26-08-2025

Interview met Allianz Direct, winnaar Autoverzekeraar van het Jaar Award voor WA-verzekering

In dit artikel lees je het interview met Allianz Direct, de winnaar van de Autoverzekeraar van het Jaar Award in de categorie WA-verzekering.

3 minuten 26-08-2025
Jerry Poel
Expert Autoverzekering

Verzekeraar Allianz Direct is uitgeroepen tot de beste autoverzekeraar van 2025 voor de WA-verzekering door vergelijkingswebsite Autoverzekering.nl. Het onderzoek van Autoverzekering.nl is gebaseerd op een analyse van de dekking en de wensen van de autobezitter.

Allianz Direct: beste WA-verzekering 2025

Namens Autoverzekering.nl mocht Allianz Direct dit jaar de Autoverzekeraar van het Jaar award in ontvangst nemen voor de beste WA-verzekering. Met een rapportcijfer van 9,15 lieten ze de concurrentie achter zich en behaalden ze de hoogste score in deze categorie.

Hoe Allianz Direct het verschil maakt

Allianz Direct onderscheidt zich door als een van de weinige verzekeraars vervangend vervoer bij schade standaard op te nemen in de WA-verzekering, zowel in Nederland als in de rest van de EU. Dit is een belangrijk voordeel ten opzichte van de meeste andere verzekeraars, die dit pas vanaf de WA+ dekking aanbieden.

Ook de uitstekende hulpverlening, de mogelijkheid om dagelijks op te zeggen en de goede bereikbaarheid van de klantenservice dragen bij aan de hoge score. Klanten kunnen hun verzekeringszaken eenvoudig online regelen of persoonlijk contact opnemen met een medewerker.

Reden genoeg om met de winnaar in gesprek te gaan. We vroegen Allianz Direct hoe zij deze waardering ervaren, wat volgens hen het geheim is achter hun succes en welke ambities er nog op de planning staan.

Interview met Allianz Direct: de winnaar aan het woord

  1. Gefeliciteerd met jullie prestatie! Welke factoren hebben volgens jullie het meest bijgedragen aan deze erkenning? En wat maakt jullie als autoverzekeraar uniek in de markt?
    Wij hebben een Top Product & Service maar in onze Pricing zijn we in staat alle goede autorijders van Nederland een voordelige premie aan te bieden. Dus de ‘brokkenpiloten‘ komen er bij ons niet in. Op deze manier kunnen we onze scherpe premie nu en in de toemkomst aanbieden.
  2. Welke speerpunten willen jullie als verzekeraar in 2025 en 2026 verder verbeteren? En hoe denken jullie hiermee een leidende positie te behouden of verder te verstevigen?
    We zijn dag in dag uit bezig met het hele Allianz Direct team de kwaliteit, service en prijs van onze producten te verbeteren. Wil je namelijk Champions League spelen in de business van Autoverzekering dan moet je altijd alert blijven en blijven veranderen. Voorbeelden hiervan zijn de Rechtsbijstandsverzekering die wij vorige week hebben geintroduceerd en ons Slim Geregeld Pakket eerder dit jaar.
  3. De autobranche is voortdurend in beweging. Hoe kijken jullie aan tegen de huidige en toekomstige ontwikkelingen? En hoe vertalen jullie de behoeften van de consument naar jullie dienstverlening?
    Het klopt dat ‘change’ in onze markt een constante is waar wij als bedrijf op moeten blijven inspelen. Zo zien wij bijvoorbeeld ook dat bij de verkoop van nieuwe auto’s het aandeel electrisch significant aan het stijgen is. Maar de realiteit is ook dat de massa in Nederland nog steeds een tweedehands auto rijdt op fossiele brandstof.
  4. Voorzien jullie al voldoende in deze behoeften op dit moment? En zo niet, welke stappen ondernemen jullie om hier nog beter op aan te sluiten?
    Het voordeel van onderdeel zijn van Allianz Direct in Europa en Allianz als moedermaatschappij is dat we gebruik kunnen maken van veel inhouse kennis uit verschillende markten. Daardoor beschikken wij over de laatste inzichten en kunnen wij snel acteren.
  5. Staan er nog innovaties of nieuwe diensten gepland voor 2025 waar jullie ons al iets over kunnen vertellen?
    In 2025 hebben we ons Slim Geregeld Pakket geïntroduceerd en ons 4e product -Rechtsbijstand. Op deze manier kunnen wij ieder gezin bedienen in Nederland met de meest relevante verzekeringen. En daarbij ook nog zorgen dat ze hierop kunnen besparen op hun premie (gemiddeld 300 euro bij hun autoverzekering) en daar bovenop tot maximaal 8% korting krijgen als een klant meerdere producten heeft van Allianz Direct.
  6. De kosten voor een autoverzekering blijven stijgen. Welke maatregelen nemen jullie om ervoor te zorgen dat consumenten hun verzekeringspremies kunnen blijven betalen, en niet in financiële problemen komen?
    Zoals eerder aangegeven, hebben wij het Slim Geregeld Pakket gelanceerd in 2025 waarbij klanten tot maximaal 8% korting krijgen als je meerdere producten hebt van Allianz Direct.
Winnaar AvhJ award Allianz Direct
Uitreiking AvhJ Award Allianz Direct

Over de Autoverzekeraar van het Jaar Award

Sinds 2020 voert Autoverzekering.nl jaarlijks een uitgebreid panelonderzoek uit onder ruim duizend consumenten. Zij geven aan welke aspecten zij belangrijk vinden bij hun autoverzekering. Vervolgens wordt beoordeeld hoe verzekeraars op deze punten scoren. De autoverzekeraar die de beste voorwaarden en dekking biedt, ontvangt de meeste punten. Dit resulteert uiteindelijk in een rapportcijfer. De verzekeraar met het hoogste rapportcijfer per basisdekking wint de ‘Autoverzekeraar van het Jaar’ Award.

Geschreven door
Jerry Poel - Expert Autoverzekeringen
Jerry Poel
Expert autoverzekeringen
3 minuten 26-08-2025

Over onze expert

Jerry werkt sinds 2017 voor Autoverzekering.nl. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van autoverzekeringen weet hij precies hoe de verzekeringsmarkt in elkaar zit. Hij zorgt ervoor dat het aanbod in onze vergelijker zo uitgebreid als mogelijk is, zodat je zeker weet dat je de beste deal hebt. Als veelgevraagd expert in de media geeft hij bovendien advies aan automobilisten wat betreft hun autoverzekering. Zijn advies wordt vaak overgenomen in de pers, waaronder Nu.nl en De Telegraaf.

Terug naar boven