Klantenservice

Klantenservice

Wij hebben een team vol behulpzame collega's die je graag helpen en al je vragen beantwoorden.
 
phone

020 - 76 05 860

Reactietijd: 1 min.
phone

klantenservice@autoverzekering.nl

Reactietijd: 2 uur.
phone

Live chat

Reactietijd: 5 min.
Meer informatie
test

Dienstenwijzer

Autoverzekering.nl biedt een eigen vergelijker voor autoverzekeringen. Met deze vergelijker willen wij jou, als consument, zo transparant en duidelijk mogelijk informeren, waardoor jij in staat bent om een goede en weloverwogen keuze te maken.

Wat doen wij voor jou?

Je kunt via onze website autoverzekeringen met elkaar vergelijken. Op basis van relevante gegevens en je persoonlijke voorkeuren, tonen wij je een top 3 van de goedkoopste autoverzekeringen. Het is ook mogelijk om een overzicht van alle autoverzekeringen te vergelijken. Heb je een keuze gemaakt? Dan kun je de verzekering direct online afsluiten. Dit gebeurt op basis van ‘execution only’. Hiermee bedoelen we dat we je geen advies geven. Welke verzekering je wilt afsluiten, bepaal je namelijk zelf. Je maak daarbij zelf de afweging wat voor jou de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

Klantbeoordelingen

Wij hechten veel waarde aan de mening van onze klanten. Om deze reden vragen we aan iedereen die via ons is overgestapt om een beoordeling achter te laten. Aan de hand van deze beoordelingen kunnen we onze service blijven verbeteren. Je kunt alleen een beoordeling op onze website plaatsen nadat je een aanvraag hebt gedaan. In het geval van Trustpilot wordt na iedere aankoop een unieke link gegenereerd, verstuurd via e-mail, waarna alle klanten een review kunnen achterlaten. Alle beoordelingen die je op onze website leest zijn dus van echte klanten van Autoverzekering.nl.

Aanbod autoverzekeraars

Wij beogen het overzicht van autoverzekeraars in onze vergelijker zo compleet mogelijk te maken. De autoverzekeraars die niet in de vergelijker zijn opgenomen, hebben geen premies beschikbaar gesteld. Ook beperkende productvoorwaarden of bijvoorbeeld dienstverlening kunnen ertoe leiden dat een verzekeraar door ons niet in de vergelijker wordt opgenomen. Op onderstaande pagina ziet je een overzicht van de autoverzekeraars die in onze vergelijker zijn opgenomen:

Autoverzekeraars

Hoe werkt het vergelijken?

Om autoverzekeringen te vergelijken, vragen wij je om een aantal gegevens in te vullen. Zoals:

  • Kenteken
  • Postcode
  • Geboortedatum bestuurder
  • Aantal schadevrije jaren
  • Gewenste dekking
  • Kilometers per jaar
  • Beveiligingsklasse auto

Na het invullen van bovenstaande gegevens klik je op ‘Toon de beste deals’. Hierna volgt een overzicht van je persoonlijke Top 3 autoverzekeringen. Dit overzicht is gebaseerd op de hoogte van de premie per maand, maar je kunt er ook voor kiezen om te sorteren op verzekeraar, hoogte van het eigen risico of op polisvoorwaarden.

Onze inkomsten

We zijn afhankelijk van vergoedingen die we van autoverzekeraars ontvangen. De vergoedingen die we ontvangen als we een nieuwe klant aanbrengen, zijn doorlopend als we ook tussenpersoon zijn of eenmalig als we je gegevens aan je nieuwe autoverzekeraar doorsturen.

AFM en Kamer van Koophandel

Autoverzekering.nl is gevestigd aan de Overtoom 62 1054 HL te Amsterdam en staat geregistreerd bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten) onder het WFT (Wet op het financieel toezicht) vergunningsnummer: 12012535. Autoverzekering.nl staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 34331885 (Overstappen.nl B.V.).

Heb je een klacht over een verzekering?

Als je een klacht hebt over onze dienstverlening, dan kun je de klacht indienen via klantenservice@autoverzekering.nl. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons een ontvangstbevestiging en verneem je bij wie je klacht in behandeling is. Per e-mail laat de behandelaar weten in hoeverre je klacht gegrond is verklaard en hoe wij aan je bezwaren gehoor zullen geven. Wordt je klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid; zie hieronder) of bij het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Heb je een klacht over een verzekeraar?

Indien je een klacht hebt over een verzekeraar kun je het beste terecht bij de directie van de desbetreffende verzekeraar. Wordt de klacht door de verzekeraar niet naar tevredenheid opgelost? Ook dan kun je terecht bij het Kifid. Dit is een geschillencommissie, waar Autoverzekering.nl ook bij is aangesloten. Het is daarnaast natuurlijk mogelijk om een gerechtelijke procedure te starten waarin uiteindelijk door de rechter een uitspraak zal worden gedaan.

Kifid

Als consument kun je bij het Kifid terecht voor bemiddeling in conflicten met financiële dienstverleners. Alleen als je niet tevreden bent over de manier waarop je klacht door de financiële dienstverleners is afgehandeld, kun je bij het Kifid terecht.

Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Website: https://www.kifid.nl/consumenten/hoe-dient-u-uw-klacht-in
E-mail: consumenten@kifid.nl
Telefoon: 0900-3552248

Terug naar boven